I. WARUNKI REKLAMCJI
- Po dostarczeniu towaru na miejsce przeznaczenia Kupujący ma obowiązek przechowywania go w warunkach zapewniających podtrzymanie jego pierwotnych właściwości oraz musi być stosowany zgodnie z przeznaczeniem. W przypadku niezgodności Kupujący ma prawo skierować do Sprzedającego reklamację w terminie:
- 5 dni od dokonania odbioru towaru, jeśli towar ma wady jawne, tzn. wady i błędy możliwe do stwierdzenia na podstawie zewnętrznych oględzin (nie dotyczy to wad towaru wywołanych niewłaściwym jego transportowaniem);
- 1 miesiąc od dokonania odbioru towaru, jeśli dostarczony towar posiada wady ukryte, tzn. wady i błędy możliwe do stwierdzenia poprzez przeprowadzenie badania technicznego lub próby.
- W celu zachowania powyższych terminów, Kupujący powinien wysłać reklamację pod adresem Sprzedającego najpóźniej w ostatnim dniu terminu lub też złożyć ją ustnie w sposób umożliwiający Sprzedającemu jej pisemne udokumentowanie w tym terminie. Jeżeli Kupujący nie dokona zgłoszenia reklamacyjnego w sposób oraz w terminach określonych powyżej, traci on wszystkie ewentualne uprawnienia wynikające z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru z powodu ich wygaśnięcia.
- Reklamowany towar powinien:
- Posiadać oryginalne etykiety producenta;
- Informacje dotyczące daty dostawy do klienta;
- Informacje dotyczące przyczyny reklamacji towaru prze klienta;
- Reklamowany towar musi być przesłany do producenta w opakowaniu zwrotnym;
- Towar powinien być w stanie nienaruszony i umożliwiającym weryfikacje pochodzenia oraz stwierdzenia reklamowanych wad.
- W przypadku nie spełnienia w/w punktów reklamacja nie będzie rozpatrywana.
- W przypadku stwierdzenia przez Kupującego wad jawnych towaru, nie może on podejmować produkcji z jego wykorzystaniem do czasu ostatecznego zakończenia procesu reklamacyjnego.
- W przypadku stwierdzenia przez Kupującego wad jawnych towaru, nie może on podejmować produkcji z jego wykorzystaniem do czasu ostatecznego zakończenia procesu reklamacyjnego.
- Jeżeli w trakcie próby produkcyjnej zakupionego towaru okaże się, że zawiera on wady Kupujący zobowiązany jest do natychmiastowego zaprzestania produkcji. Zużycie powyżej 10% zakupionego towaru jest równoznaczne z akceptacją jego jakości, a tym samym z wygaśnięciem wszelkich uprawnień wynikających z tytułu rękojmi za wady.
- Wadliwy towar zużyty podczas próby produkcyjnej winien zostać zabezpieczony przez Kupującego. Kupujący winien ponadto, przy zachowaniu powyższego warunku, umożliwić Sprzedającemu na jego żądanie zbadanie na miejscu zachowania się towaru w procesie produkcji oraz warunków, w jakich był stosowany przy produkcji.
- Podstawą uznania reklamacji jest przeprowadzenie oględzin przez osobę upoważnioną przez Sprzedającego.
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana przez Sprzedającego, jest on zobowiązany do odebrania na swój koszt wadliwego towaru. Towar ten powinien zostać zwrócony przez Kupującego w oryginalnych opakowaniach, w stanie umożliwiającym jego transport. W przypadku uwzględnienia żądania wymiany towaru wadliwego na wolny od wad, Sprzedający zobowiązuje się do jego wymiany w jak najkrótszym terminie wynikającym z możliwości produkcyjnych producenta towaru i innych ciążących na nim zobowiązań. W przypadku wysuwania przez Kupującego roszczeń odszkodowawczych, których powstanie związane jest z wadliwością towaru, wysokość żądanego odszkodowania nie może przewyższać wartości reklamowanego towaru.
- W okresie rozpatrywania reklamacji przez Sprzedającego, Kupujący nie ma prawa do wstrzymywania płatności jakichkolwiek wymagalnych już należności wynikających z umów zawartych ze Sprzedającym. Powyższy zakaz dotyczy również płatności za towar, który został wprawdzie zafakturowany przez Sprzedającego łącznie z towarem reklamowanym, jednak w odróżnieniu od towaru reklamowanego nie zawiera on wad. Jeżeli jednak Kupujący wstrzyma dokonywanie wspomnianych płatności, zobowiązany on będzie do zapłaty na rzecz Sprzedającego odsetek za opóźnienie w wysokości podwójnej rocznej stopy procentowej odsetek ustawowych. Odsetki za opóźnienie należne będą Sprzedającemu w pełnej wysokości bez względu na to, czy reklamacja zostanie przez niego uwzględniona czy też nie.